Dimineți de blogger

duminică, 23 noiembrie 2014


Sănătatea, starea de bine sunt cele mai prețioase lucruri din lume. Armonia fizicului cu psihicul este cheia către succes și împliniri pe toate planurile. Încă decând eram mici, părinții ne-au învățat că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Mama ne făcea în fiecare dimineață pachețelul pentru școală și nu ne lăsa să plecăm până nu mâncam de dimineață.
Am reușit să conștientizez că dimineața mea de furnică-blogger, care cercetează cu privire la ce post să mai încropească nu poate începe doar cu o cafea fierbinte, făcută în dorul lelii cu ochii întredeschiși spre ibric și acum alătur ceștii și o prietenă de-a dânsei numită farfurie, pe care am de obicei ouă fierte cu roșii, ori pâine prăjită cu unt și miere sau un iaurt cu cereale pe care habar n-am de ce-l cocoț semeț în farfurie. Tu ce mănânci de obicei la micul dejun?

Programul meu de studenție, căruia i se alătură și cel de voluntar mă determină să nu respect întocmai ”fusul orar al meselor zilei”. Totuși, încerc să nu uit ce și cum să mănânc, căci am motive bine întemeiate să cred că micul dejun e destul de benefic și important! Iată câteva din ele (sursa: http://www.clicksanatate.ro/5-motive-sa-nu-sari-peste-micul-dejun_0_2214.html):


  • Hrăneşte creierul
  • Nu îngraşă!
  • Îmbunătăţeşte memoria
  • Ne dă energie
  • Previne gastrita


Creierul, ca şi muşchii noştri, îşi trage nutrienţii din alimentele pe care le consumăm. Dimineaţa trebuie să-l “aprovizionăm” cu cele necesare.
Cei care iau această masă în mod regulat au cele mai mici şanse de a se îngrăşa. Şi acest lucru este valabil indiferent de vârstă. Micul dejun se dovedeşte o armă profilactică utilă în lupta cu obezitatea.
Psihologii au arătat că performanţa intelectuală a şcolarilor care au consumat un mic dejun corespunzător este net mai bună decât a celorlalţi.
Dimineaţa poate fi momentul de stres maxim al zilei, de aceea ultimul lucru de care avem nevoie este o senzaţie acută de foame sau un nivel coborât al performanţelor. Masa de dimineaţă ne umple de energie.
Dacă mâncăm dimineaţa vom evita problemele cu stomacul. Micul dejun ne fereşte de gastrite şi chiar de stări de hipoglicemie.
După cum bine știți, pe data de 14 noiembrie se sărbătorește Ziua Mondială a Diabetului și doar pe site-ul complete-life puteți găsi sfaturi și informații utile despre această boală.

• Diabetul afectează circa 5% din populația adultă a lumii și provoacă circa 3,2 milioane de decese anual? Se estimează că numărul pacienților va crește de la 246 milioane în prezent la circa 380 milioane în 2025, adica 7,1% din populația adultă va avea diabet zaharat, iar aproximativ 53 milioane de oameni trăiesc în Europa.

• 2 - 5% dintre femeile însărcinate dezvoltă diabet gestațional (diabet diagnosticat în timpul sarcinii), dar care poate să dispară după naștere? Aceste femei au un risc crescut de a dezvolta diabet zaharat tip 2 pe parcursul vieții.

• În România, în fiecare an peste 50.000 de persoane sunt diagnosticate cu diabet, iar 5% dintre români au diabet zaharat confirmat.

Pentru a preveni această boală ce acaparează cu pași repezi populația este vital să controlăm cu atenție aportul alimentar, iar Complete Life ne oferă o gamă largă de meniuri atent realizate, pentru a ne menține în formă pe tot parcursul zilei. Iată preferatul meu (aștept să-mi spuneți și preferatul vostru):



MIC DEJUN
2 felii potrivite de pâine neagră cu seminţe (40g)
mozzarella proaspătă (100g)
salată de roşii (200g; roşii, ulei de măsline, oregano)

GUSTARE
compot de mere (200ml)
PRÂNZ
supă cremă de legume (300ml) cu crutoane (25g)
pulpă de pui la cuptor (150g)
cartofi la cuptor cu rozmarin şi usturoi (150g) şi salată verde (ulei de măsline, lămâie, sare, salată verde)
GUSTARE
miez de nucă (30g)
CINĂ
mămăligă pripită (250g; mălai, sare, piper, ulei de măsline, apă)
brânză Făgăraş (150g) cu unt (10g)
nectarine (200g)
O campanie: blogalinitiative

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS