Un altfel de eu- Eul civic

vineri, 16 iunie 2017

Dragă jurnalule,

                Știu că am lipsit din viața ta o bună bucată de vreme. Te răsfoiesc și râd de fiecare ghidușenie pe care ți-am povestit-o, despre fiecare timiditate sau părere pe care îmi era frică să o expun, despre teama de eșec și de faptul că nu mă consideram capabilă.
                Am avut motive întemeiate să o fac: nu a fost vorba nici despre vreun job bine plătit, deși am câștigat numeroase experiențe inedite și prietenii; nici despre vreo poveste de dragoste, deși pot spune că în ultimii patru ani din viața mea am trăit destule momente încărcate de emoție.

A fost odată...prima întâlnire...

                Toate temerile mele au început să fugă încetul cu încetul, începând cu anul 2013, asemeni unor nori cenușii care se risipesc izgoniți de razele soarelui, iar „soarele” pentru mine a însemnat o bucățică de hârtie albă- un mini-formular cu o siglă roșie pe spate. Cu el am făcut cunoștință la primii pași timizi de student-boboc, făcuți într-o sală imensă de teatru, acompaniați de Gaudeamus și visând la o carieră în alb.

Apoi a fost mai mult decât atât...

                La scurt timp după ce l-am completat, m-am pomenit donând sânge pentru prima oară în viața mea, alături de alți voluntari; am renunțat la raftul meu de jucării cu care erai obișnuit pentru a aduce de Crăciun zâmbetul pe buzele unor copii cu deficiențe; am pășit înarmată cu o vorbă bună în casele bătrânilor uitați de lume, întrebându-i de sănătate; am pus umărul la ecologizat spațiile în care adesea mă plimbam dezgustată de gunoiul existent; am reușit să sprijin visători ca și mine să se pregătească pentru admiterea la facultate. 
  

Am devenit puțin mai civic...

Sunt lucruri mici, pe care am continuat să le fac cu suflet, căci prin toate acestea, am reușit să sculptez un eu mai plin de inițiative, implicat, devotat, responsabil...mai pe scurt: civic
Prin implicare civică am construit involuntar o familie, în care m-am refugiat adesea pentru a mă relaxa „constructiv”.  Am călătorit și am cunoscut și poveștile altor ONG-uri din țară, iar aceste scopuri comune au făurit prietenii pe viață.  
De toate aceste experiențe mă bucur în fiecare zi ca voluntar în cadrul ONG-ului Societatea Studenților Mediciniști Galați, încercând să-i conving și pe alții să ni se alăture.  
De ce eul civic?

                Pe parcursul timpului am învățat că în noi există un potențial uriaș, pe care voluntariatul ne ajută să-l scoatem la lumină, să-l perfecționăm și prin care ne ajută să creăm legături cu persoane care au aceleași scopuri ca și noi. Este defapt o acțiune atât de simplă, prin care putem contribui la păstrarea și îmbunătățirea fiecărei „părticică” în care ne ducem existența prin lucruri simple, ce tot timpul au stat la baza schimbării.

Și tu poți deveni mai civic!

                Promotorul implicării civice în anul 2017 în România este ONGFest- Festivalul Organizațiilor Neguvernamentale, locul unde ONG-urile și grupurile civice din România își spun povestea.
ONGFest 2017 este finanțat prin Programul de cooperare Elvețiano-Român, având Kaufland România ca sponsor principal, iar  printre obiectivele prioritare se numără: 

  • consolidarea relației ONG- cetățean, atât de benefică pentru societatea în care trăim;
  • conștientizarea populației cu privire la activitățile pe care le desfășoară           ONG-urile, în vederea creșterii numărului de voluntari și a redirecționării a 2% din impozit către acestea;
  • promovarea ONG-urilor pentru a fi mult mai susținute pe viitor;
  • încropirea unor dezbateri publice care să antreneze cetățeni, voluntari, presă și instituții publice- elemente cheie ce duc la prosperitatea societății civile.

          Astfel, pe 17 și 18 iunie la București- Parcul Herăstrău, pe 24 iunie la Iași- Grădina Palas și pe 1 iulie la Cluj-Napoca- Strada Potaissa avem ocazia de a afla cât de multe lucruri frumoase se fac în România, sub bolta simțului civic, care nu trebuie să lipsească niciunuia dintre noi.
Făcând voluntariat, te descoperi pe tine însuți, capeți abilități și le perfecționezi, ai ocazia de a lucra în echipă, de a avea satisfacția că ai conlucrat alături de alte mâini la o mică schimbare; devii mai încrezător în forțele tale, căci ele sunt alimentate de reușită și poți descoperi povești frumoase la tot pasul.  

Poftiți la festival! Poftiți la implicare civică!
Share Button

4 comentarii:

  1. Bună ziua doamnelor și domnilor, aveți nevoie urgentă de un împrumut personal sau de împrumuturi comerciale sau de un împrumut pentru a demara un proiect sau pentru a cumpăra o casă sau o mașină sau aveți nevoie de un împrumut în alt scop? Dacă da, vă sfătuiesc să contactați Sunshine Financial Group prin {Email: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com} sau {WhatsApp: +447903159998}.

    Sunshine Financial Group este o firmă globală de servicii financiare angajată să vă ajute să vă îmbunătățiți succesul financiar pe termen lung. Programele noastre personalizate sunt concepute pentru a ajuta la creșterea, protejarea și conservarea averii prin furnizarea de servicii și expertiză personalizată.

    Motivul pentru care trebuie să contactați Sunshine Financial Group;
    - Puteți solicita un împrumut oricând, oriunde la propriul confort
    - Puteți împrumuta de la 1.000 de euro la 20 de milioane de euro
    - Primește-ți împrumutul în 24 de ore
    - Fără taxe ascunse.
    - Rata dobânzii anuale de 3%
    - Aveți șansa de a selecta data rambursării, fie săptămânal, lunar sau anual, pentru o durată de 1-30 ani.
    -Tranzacția dvs. de împrumut este 100% sigură la noi.

    Dacă ați fost atât de dificil să obțineți împrumuturi de capitaluri de la băncile locale sau de la alte institute financiare, nu vă faceți griji, deoarece această companie a ajutat numeroase persoane și organizații care se confruntă cu dificultăți financiare în întreaga lume. Când aplicați cu Sunshine Financial Group, faceți o cerere cu o companie de încredere care are grijă de nevoile dvs. de finanțare. Vei fi îngrijit de-a lungul întregului proces.

    Dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, vă rugăm să scrieți la e-mail sau la numărul de mai jos pentru mai multe informații despre împrumut.
    Contact prin e-mail: (sunshinefinancialgroupinc@gmail.com)
    Contact WhatsApp: +447903159998

    Un împrumut potrivit pentru toată lumea

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt foarte recunoscător față de firma de împrumuturi Elegant pentru că m-a ajutat să obțin un împrumut de 600.000 USD cu ajutorul ofițerului de împrumut Russ Harry și voi fi întotdeauna recunoscător. Viața mea s-a schimbat, banii mi-au fost plătiți, dețin acum o afacere pe care o întrețineam pentru familia mea. Sunt recunoscător pentru tine, domnule Russ, și Dumnezeu să vă binecuvânteze. Le puteți contacta pentru asistență financiară pe e-mail: Elegantloanfirm@hotmail.com pentru asistența dvs. financiară.

    RăspundețiȘtergere
  3. BILEVENIȚI LA LINII GENIUS DE CARTE DE CREDIT. NEVOIE DE NICIUN SERVICI DE ÎNCĂRCARE ȘI OFERTE DE TRANSFER BANI / OFERTE DE TRANSFER BANCĂ / PLATĂ .CONTACT EMAIL VIA SUA: atmgeniuslinks@gmail.com sau WhatsApp +1-781-656-7138. CUMPĂȚI-ȚI CĂRȚILE DE CREDIT LA COSTUL MINIM

    RăspundețiȘtergere
  4. Vreau să apreciez împrumuturile Karin Sabine pentru mine un împrumut de 40.000,00 EUR dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, apoi evitați să fiți înșelați de creditori falși și aplicați prin firma de împrumut real prin e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    RăspundețiȘtergere

Părerea ta bună sau rea contează pentru mine.

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS